Page not found: /hosting/www/atomium.cz/www/pages/jak-atomium-funguje/.php Jak Atomium funguje Jak Atomium funguje

Tribotechnické přísady do olejů a premiová aditiva do paliva

Jak Atomium funguje

Shop Banner

Působení a účinek látky Atomium™ je dobře vidět na tomto tříminutovém VIDEU, které vám určitě doporučujeme shlédnout.

  • Atomium™ je produkt technologického vývoje, nicméně přírodního původu
  • Posláním Atomium™ není zlepšovat kvalitu maziv a olejů, ale přímo reagovat s kovovými součástmi třecích ploch
  • Na třecích plochách Atomium™ formuje nové vrstvičky třecí plochy na bázi krystalické kovové mřížky a to na úrovni atomů.
  • Vlastnosti nově zformované mikroporézní struktury (tloušťka, poréznost, mikrotvrdost) zabezpečují vyšší pevnost a hlavně schopnost zachytávání oleje.
  • Výsledkem je lepší bilance třecích procesů a hlavně vyšší efektivita motoru, vyšší výkon a nižší spotřeba.

PRŮBĚH FORMOVÁNÍ ATOMIUM VRSTVY

1. fáze – příprava povrchu Třecí plocha podstupuje jemné čištění v místech, která byla dříve za provozu poškozená. Čištění probíhá v důsledku působení měkkého abraziva, které je součástí složení technologie Atomium

2. fáze – zformování ochranné vrstvy Na připravené kovové ploše (z oceli či litiny) se formují nové vrstvičky krystalové struktury, která plynule navazuje na kovový substrát třecích součástí. Tato ochranná struktura roste vrstvičku po vrstvičce. Vlastním materiálem pro formování ochranné vrstvy je železo, které se nachází v mazacím oleji v podobě produktu opotřebení, a také látky obsažené v technologii Atomium.

3. fáze – dynamická regulace ochranné vrstvy Tato fáze odpovídá udržování parametrů ochranné vrstvy v rozmezí, které zaručuje optimální provozní podmínky při tření. Mezi tyto parametry patří tloušťka, poréznost, vlnitost, mikrotvrdost, drsnost povrchu apod. Už přítomnost mazivaAtomium v malém množství zajišťuje dynamickou (adaptivní) regulaci parametrů ochranné vrstvy. V této fázi prakticky nedochází k otěru styčných třecích ploch, protože ochranná vrstva již získala dostatečnou schopnost zachytávání oleje, a tření proto přejde do hydrodynamického režimu s minimálním otěrem.

DYNAMIKA FORMOVÁNÍ VRSTVY

Obrázky níže znázorňují růst nové ochranné vrstvy na původní třecí ploše (600násobné zvětšení povrchu. Ra = 1-2 mikrony:

a) 600násobné zvětšení povrchu před aplikací
b) Povrch vzorku se začíná pokrývat novou strukturou.
c) a d) Původní povrch je téměř celý pokrytý novou strukturou (původní povrch lze spatřit pouze na pozadí).


Četné odborné posudky z automobilového průmyslu potvrzují, že výrobky ATOMIUM jsou schopny:

  • nabídnout jedinečnou příležitost k ochraně spalovacího motoru jakéhokoli typu, a také dalších mechanismů vozidla procesem CIP (čištění na místě) za běžného provozu
  • po dvou až třech fázích ošetření zformovat ultrapevnou vrstvičku, která dokáže chránit motor před opotřebením i v nejnáročnějších situacích: nedostatek oleje, vysoké zatížení a velmi nízké či vysoké okolní teploty

Pro majitele sportovních vozů představuje technologie Atomium jednoduchý a nenákladný způsob, jak zvýšit výkon motoru až o 10 % a přitom zachovat spotřebu a také zlepšit akcelerační schopnosti (při kompletním ošetření všech mechanismů přípravky Atomium).
Opatrnější majitelé zase mohou dosáhnout úspory paliva až 8 %. S průměrnou roční kilometráží 20–30 tisíc km to u motorů o objemu 1,3–1,6 l odpovídá úspoře až 250 litrů benzínu. U motorů s objemem 2,4–3,6 l činí úspora až 350 litrů za rok. Kromě spotřeby paliva a oleje lze ošetřením Atomium prodloužit životnost motoru, zabránit nákladným opravám a omezit výdaje na náhradní díly a servis.

Technologie Atomium nepoškozuje žádné části ani mechanismy. U starších motorů po použití nejprve dojde k obnovení opotřebených ploch třecích součástí pomocí ochranné vrstvy, následně k obnově správné hodnoty komprese a potažmo ke snížení spotřeby oleje, který by se jinak spálil ve výfuku. Nová vrstvička podstatně snižuje třecí ztráty, a to díky svým jedinečným schopnostem zachytávání oleje. V důsledku toho klesá spotřeba paliva, zvyšuje se výkon a zlepšuje odezva na sešlápnutí plynu. Dalším přínosem je omezení hluku, vibrací a škodlivých emisí.

Co se týče nových motorů, i zde se na třecích plochách zformuje nová vrstvička (o tloušťce až 5 mikronů). Těchto 5 mikronů pak funguje jako bariéra proti opotřebení nových vložek válců a obrana před zhoršováním stavu třecích ploch. Díky antifrikčním schopnostem se dramaticky snižují ztráty třením, což následně zvyšuje mechanickou účinnost. U všech motorů, ať jsou staré nebo nové, tak dochází k poklesu spotřeby paliva, zvýšení výkonu a zlepšení odezvy na sešlápnutí plynu.

Nejdůležitějším přínosem je však vždy prodloužení životnosti motoru a možnost odložit generální opravu o 50–150 tisíc kilometrů.

Atomium není obyčejné aditivum, které se přidává do mazacího oleje. Je to látka, která spolupracuje s kovovou třecí plochou. Ve své podstatě je Atomium iniciátorem samoorganizujících se procesů v třecí soustavě. Jinými slovy spouští procesy, které posouvají průběh tření směrem k příznivějším podmínkám.

Z fyzikálního hlediska se to odráží tak, že v třecí soustavě se s pomocí technologie Atomium, vrstvičku po vrstvičce formuje nová plocha, která je z pohledu rychlosti klouzání, přenosu zatížení apod. pro daný uzel výhodnější.

Technologii Atomium lze použít k ošetření třecích ploch prakticky v libovolném agregátu, mechanismu či celku.

ATOMIUM - jízda na plný výkon
Informace o cookies na této stránce

Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, zajištění fungování funkcí ze sociálních médií a ke zlepšení a přizpůsobení obsahu a reklam.

Informace o cookies na této stránce

Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, zajištění fungování funkcí ze sociálních médií a ke zlepšení a přizpůsobení obsahu a reklam.

Váš výběr preferencí byl uložen.