Proč vlastně přidávat aditiva Atomium do oleje?

Proč vůbec cokoli přidávat do oleje, když všechny motoristické příručky říkají, že motorový (resp. převodový) olej je výborné mazivum sám o sobě, pokud se mění v pravidelných intervalech?

Zjednodušeně řečeno proto, že od motoru (převodovky) očekáváme trochu více, než na co je konstruován. Chceme aby vydržel déle, než jaká je jeho běžná životnost, chceme, aby i starší motor fungoval jako nový a nezvyšovala se zbytečně jeho spotřeba paliva i oleje. A nechceme jej nákladně opravovat.

Jistě - motor není jediné, co na automobilu (motorce, náklaďáku, traktoru,...) stárne a opotřebovává se. Jsou tu "plechy", další mechanické části, elektroinstalace, elektronika .... s tím pomoci neumíme. Atomium umí ovšem prodloužit životnost a zvýšit účinnost mechanismů, kde probíhá tření za vysokých teplot. Tření je nepřítel peněženky. Za běžných podmínek tření snižují maziva - tedy např. motorový olej. Správný olej v motoru zajistí, že ten vydrží tak dlouho, jak výrobce slibuje.

Cílem výrobců je vyrábět. Cílem motoristů je, hlavně v době, kdy se nad spalovacími motory stahují černá mračna, ponechat si svého miláčka co nejdéle. Ideálně déle, než by se to líbilo automobilkám. Přitom ale nechcete slevit z jízdního komfortu a ekonomiky provozu.

Proč tvrdíme, že Atomium je cosi jako "elixír mládí" pro motor či převodovku?

Kdo by nechtěl být věčně mladý, svěží a plný síly... Celý kosmetický průmysl nabízí lidem prostředky na souboj se stárnutím. Některé fungují lépe a jiné hůř. Ovlivnit zázračně chování živých buněk lidského organismu je komplikované.

U technických zařízení lze naopak velmi přesně popsat, co ovlivňuje jejich funkčnost. A lze to tedy i cíleně ovlivňovat. Přesto i zde jsou k dispozici prostředky, které účinkují hůře a krátkodobě a pak ty, které nabízí zaručený dlouhodobý efekt. Atomium patří mezi ty druhé. Ozdravný účinek aditiv značky Atomium je totiž založen na obtížně dostupných geomodifikátorech tření.

Co jsou ony "geomodifikátory tření"? Zjednodušeně řečeno jsou to nepatrné nano-částečky pečlivě vybraných a laboratorně testovaných serpentinitů. Serpentinity se dají získat jen na několika světových nalezištích a jen některé svým složením jsou pro tento účel vhodné. Dá se říci, že se jedná o vzácnou strategickou surovinu, jejíž dostupnost je velmi omezená a přesná receptura výběru a zpracování je předmětem patentové ochrany. To je ostatně důvod, proč nikdy nebudou geomodifikátory tření ani přípravky na nich založené, rozšířeny masově. Je to i odpověď na nevyřčenou otázku, proč se serpentinity nevyužívají běžně ve velkovýrobě motorových olejů. Využívají se ve strategicky důležitých průmyslových agregátech a v omezené míře jsou dostupné i pro automobilový průmysl ve formě tribotechnických přísad.

Odborné informace o účincích geomodifikátorů tření nejsou součástí "mainstreemu", dohledat se dají  třeba na tribotechnickém serveru treni.cz

Investice do budoucnosti vašeho vozu

Obchod se strachem a nadějemi kvete hlavně ve složitých dobách. Poslední roky nám dávají zabrat a vyhlídky je těžké malovat na růžovo. Nepanikařit a přemýšlet, co je skutečně účelné, jak se zachovat, abych rizika minimalizoval. Tak uvažujeme všichni. Automobilový průmysl se otřásá v základech, spalovací motory jsou označovány za neekologické a hledají se všespásné alternativy.

Naším návodem je pečovat o to, co máme a funguje tak, abychom překonali porodní bolesti "nové éry motorizmu" pokud možno bez zmatků. Udržovat ve zdraví a co nejlepší kondici ty malé jistoty, na kterých je náš životní způsob závislý. Ani starší auto, které máte doma, nemusí nutně skončit brzy na šrotišti dějin :-)

Na tomto webu je spousta různých informací o tom, jak tribotechnické přípravky Atomium fungují, jak je doporučujeme použít. Netřeba se zde opakovat. Pokud jste na webu poprvé, doporučujeme si je přečíst a nebo jednoduše jen dát na doporučení těch, kteří Atomium používají, protože si již sami ověřili, že se jim to prostě ekonomicky vyplatí, protože to funguje jak má. Kluzná mikrovrstva na exponovaných třecích plochách se stává jejich houževnatou součástí na desítky tisíc kilometrů. Závěrem si jen zopakujeme jednoduché zákonitosti:

  • Vyrovnání (egalizace) mikronerovností = snížení tření, snížení úniků oleje a jeho lepší distribuce na třecích plochách, prodloužení životnosti, snížení hlučnosti
  • Kluzné vlastnosti mikrovrstvy Atomium = menší opotřebení třecích ploch a to i při chodu studeného motoru, kdy olej nemá ještě potřebnou viskozitu, snížení spotřeby paliva
  • Utěsnění třecích ploch = snížení úniku oleje, zvýšení komprese motoru a tedy zvýšení efektivního výkonu, snížení kouřivosti
  • Neucpává filtry, nemění vlastnosti oleje, zušlechťuje jen ty dotykové povrchy, které jsou bezprostředně vystaveny třecím silám.
  • Atomium má své produkty speciálně určené pro nové i starší benzínové i naftové automobilové motory, pro převodovky automatické i mechanické, pro rozvodovky a diferenciály i pro hydrauliku, pro maloobsahové i velké motorky, dodávky i velké nákladní vozy a trucky, autobusy.

  • Před výměnou oleje v motoru je vždy dobré použít šetrný proplach.

Benzínové motory | Naftové motory

Atomium Aprohim Proplach motoru

Přípravek na dlouhodobé proplachování ATOMIUM A-PROHIM ™ je navržen k čištění vnitřních povrchů motoru od dlouhodobých usazenin, odstraňuje černý kal a další nečistoty a usazeniny. Proplach patří do třídy „šetrných“ čističů, které vyžadují určitou dobu působení. Proto je třeba proplach přidat do olejového systému přibližně 200 kilometrů před plánovanou výměnou oleje.
Nájezd nad 50 tis. km | Naftové motory

Atomium Active Diesel Plus

Aditivum je pro starší dieselové motory osobních a lehkých nákladních vozidel s kilometráží nad 50 000 km. | Vyrobeno v České republice.
Shop.Atomium.cz na Firmy.cz

Aditiva Atomium

Důležité stránky

Články v blogu

ATOMIUM - jízda na plný výkon